A Fenntarthatósági Témahét keretében idén először nagyszabású fenntarthatósági kutatás indult a teljes Kárpát-medencei magyar nyelvű oktatás területén. A diákoknak szóló online kérdőív november 5-ig tölthető ki.
Az én definícióm szerint nagybetűs Tanár az, aki kellően elhivatott, valóban törődik a diákokkal, szeretettel terelgeti a gondjaira bízott gyerekeket, és szívén viseli a tanítványai sorsát. Nagy örömömre a közelgő pedagógusnap alkalmából éppen egy ilyen meghatározó tanáregyéniséggel beszélgethettem.
Az országos szinten gyakorlattá vált 3 napról 15 napra növelte a szülők által igazolható napok számát a pomázi Sashegyi Sándor Általános Iskola, Gimnázium és Rendészeti Szakközépiskola igazgatója. Nagy Koppány Lászlóné azt mondja, ennek a bizalomnak csak pozitív hatása van.
A komplex, mindenre kiterjedő fejlesztést és fejlődést, a csaknem 100 százalékos állami támogatást és a szakemberek képzését tartja az utóbbi évek legfontosabb és legjobb változásainak a bölcsődei rendszerben Hegedűsné Végvári Katalin, a Magyar Bölcsődék Egyesületének elnöke és Unger Katalin, az Újbudai Egyesített Bölcsődei Intézmények intézményvezetője. A két szakember a csalad.hu-nak adott interjút.
Nemzetközi összehasonlításban kevesebbet fegyelmeznek, sokat gyakoroltatnak és felkészültebbnek érzik magukat az átlagnál a magyar pedagógusok. A kiscsoportos és projektalapú feladatmegoldás ugyanakkor itthon még kevésbé jellemző – derül ki az OECD tanítási módszereket vizsgáló legújabb felméréséből.