csalad.hu - Kihívást jelent a látássérült gyermekek oktatása
CSALAD.HUAhol otthon vagy!
Befektetés a jövőbe
Kihívást jelent a látássérült gyermekek oktatása
MTI, fotó: Szigetváry Zsolt/MTI
2019. okt. 14. 14:32
Családban élni jó
Komoly kihívás a közoktatásban résztvevő látássérült gyermekek helyzete – mondta a Magyar Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetségének (MVGYOSZ) elnöke, mivel tapasztalataik szerint nincs meg mindenhol a feltétel ahhoz, hogy a gyerekek eredményesen végezzék el alap- és középfokú tanulmányaikat.

Hozzátette, nem felelősöket kell keresni, hanem a problémák, hiányosságok feltárása után megoldást találni.

A fehér bot nemzetközi napja alkalmából tartott rendezvényen Nagy Sándor arról beszélt, hogy nyílt társadalmi párbeszédre van szükség ahhoz, hogy a látássérült emberek minél eredményesebb és hasznosabb tagjai legyenek a társadalomnak.

Nagy Sándor az eredmények között említette, hogy ebben az évben megkezdődött a látássérült emberek számára – akadálymentesen használható – távoli segítséget végző Távszem program tesztidőszaka, és komoly lépés volt az online hangoskönyv szolgáltatásuk kifejlesztése, amit tovább kívánnak bővíteni.

Fülöp Attila szociális ügyekért felelős államtitkár arról beszélt, hogy a vágyott integráció és együttélés akkor lehetséges, ha mindkét oldalról nyitottsággal találkozunk. Le kell bontani a falakat látók és vakok között, hiszen ha valamiről nem rendelkezünk információval, akkor félünk tőle – fogalmazott.

Az államtitkár szerint ebben a kormánynak is van feladata. Fontosnak nevezte az akadálymentesítési programokat, amelyek nemcsak a fizikai, hanem az informatikai akadálymentesítésről is szólnak.

Maruzsa Zoltán köznevelésért felelős államtitkár a látássérült gyerekek iskolai integrációja kapcsán arról beszélt: a kormány arra törekszik, hogy ahol ez lehetséges, megvalósuljon a látássérült gyerekek integrált oktatása. Mint mondta, Magyarország ezen a téren "súlyos hagyományokkal" rendelkezik, hiszen a rendszerváltásig a fogyatékkal élők gyerekeket szegregáltan oktatták, kisegítő intézményekbe jártak.