csalad.hu - Ingyenes edzések a budapesti szabadtéri fitneszparkokban
CSALAD.HUAhol otthon vagy!
Befektetés a jövőbe
Ingyenes edzések a budapesti szabadtéri fitneszparkokban
www.sportfovaros2019.hu
2019. szept. 12. 10:04
Sport/Mozgás
Ismét profi edzők segítségével lehet sportolni több fővárosi szabadtéri fitneszparkban. Az ingyenes programsorozatban – amely része a Budapest 2019 Európa Sportfővárosa évadnak – a Testnevelési Egyetem szakértői, dietetikus tanácsadó közreműködésével bárki elkezdheti a sportolást biztonságos, ellenőrzött körülmények mellett.

A nagysikerű tavaszi, saját testsúlyos edzések kipróbálását előtérbe helyező programsorozat után idén ősszel újra a szabadtéri fitneszparkokban lévő ingyenesen használható sporteszközök és azok szakszerű használatára fókuszáló rendezvényeken vehetnek részt a budapestiek. A Budapest 2019 Európa Sportfővárosa program szervezői tapasztalt személyi edzők segítségével indítanak életmódváltó programot hét helyszínen, amelyeken a két sportszakember mellett egy dietetikus is segíti az érdeklődőket abban, hogy felkészülten és tudatosan vágjanak neki az őszi edzéseknek.

Segítség a tudatás edzéshez

– Az időnkbe könnyebben beilleszthető egy szabadtéri tréning, mint egy klasszikus edzőterem, vagy bármilyen más sport, hiszen bármikor, akár gyerekek mellett is használhatjuk – véli Katus Tamás aerobik világbajnok, szakoktató, egyetemi adjunktus.

Mivel az eszközökön csekély az ellenállás, így a teljesen kezdők számára sem jelentenek önmagukban komoly megterhelést, középhaladók pedig magas ismétlésszámmal tudják nehezíteni a erőkifejtést, de a fitneszparkokban vannak már olyan fél profi gépek, amelyeken az ellenállás is növelhető.

Ne vigyük túlzásba!

Minden kezdőnél alapszabály, hogy ne essenek túlzásokba. Fő elv a fokozatosság. Első körben heti 3-4 alkalommal 15-20 percnél ne használják többet. Az eredmény pedig már ennyi mozgástól is látványos, hiszen az izom addig nem ismert terhelést kap, aminek hatására azonnal épülni kezd.

– Bármilyen edzésbe is kezdünk, nagyon fontos az orvosi konzultáció és az edzettségi szint ismerete. Fel kell mérni pontosan, hogy a szervezetünk, testünk állapota mit enged meg. A következő lépés a bemelegítés, ami minden mozgás előtt kötelező. Ez lehet egy rövid gimnasztika, könnyed kocogás. Ha mindez megvan, kezdőként legfeljebb 2-4 gépet használjunk, akár 8-10 körben is, de csak úgy, ahogy kellemesen megerőltető legyen, semmiképpen végkimerülésig. Fontos, hogy a gépeket helyesen használjuk, mert különben balesetveszélyesek is lehetnek” – hívta fel a figyelmet Tánczos Zoltán személyi edző, a Testnevelési Egyetem Rekreáció Tanszékének egyetemi tanársegédje, aki kollégájával és csapatával együtt várja a sportolás iránt érdeklő fővárosiakat szeptember 11-től három héten keresztül minden szerdán és szombaton, összesen hét alkalommal.

Bővebb információ a program weboldalán és a Facebook oldalán olvasható.