csalad.hu - Fel a fotelből, még ma!
CSALAD.HU
Ahol otthon vagy!
Fel a fotelből, még ma!
Békési Erika
2019. jún. 29. 8:00
Életmód
Ne gondoljuk, hogy ha veszünk egy futócipőt és egy jól kinéző leggingset, máris sínen vagyunk és sportembernek nevezhetjük magunkat. Számos tényező fogja nehezíteni az utunkat a kezdeti lelkesedés ellenére is. De ne hagyjuk magunkat eltántorítani!

Lépjünk túl a kezdeti döccenőkön

A leggyakoribb ok, ami miatt az emberek abbahagyják a szabadidős sportolást, az idő hiánya. Török Lilla sport szakpszichológus szerint ez jó indok, és egyszerű erre hivatkozni, mégis a legjobb fegyver a kitartás! Eltart egy ideig, mire szokássá válik az új életmód, és ha ez megtörténik, onnantól már sokkal könnyebben megy a napi rutin, sporttal megtöltve. A szakember bátorít minket! Szerinte a sportolásban az a szép, hogy bárkinek sikerülhet, és ennek ellenére mégsem sikerül mindenkinek.

Fő a fokozatosság

Lilla azt mondja, sokat segít, ha a társunk, barátnőnk, szomszédunk is hasonlóan motivált a mozgásra, együtt minden könnyebben megy! De semmiképp ne várjuk, hogy kezdetben olyan lágyan és könnyeden fogunk sportolni, mint ahogy a közösségi oldalakra kitett képeken látszik. Valószínűleg igen nehéz és kellemetlen lesz az első pár kilométer, ugrás, vagy izomerősítés, de ez így normális. Fontos, hogy fokozatosan és tudatosan építsük be az életünkbe a sportot! Ne erőltessük túl se az ízületeinket, se a napirendünket, se a párunk idegeit, se a gyerekek türelmét. Ha túlságosan hirtelen beleugrunk, az csak rossz élményt, sérülésveszélyt, családi konfliktusokat, lelkesedésvesztést okoz, márpedig a sport nem szabad, hogy ezeket jelentse. Csavarjuk kisebb fokozatra a kezdeti lendületet, és meglátjuk, mindenki – legfőképpen a saját magunk – örömére élhetjük a sportos napjainkat.

Miért is nem kezdjük most azonnal?

Csökkenti a stresszt, a szorongást, fokozza az önértékelést, elősegíti a pihentető alvást, a depresszió egyik legjobb természetes gyógyszere.

Kutatások ezrei alapján állítható, hogy a sport felsorolhatatlanul sok előnnyel jár. Csökkenti a stresszt, a szorongást, fokozza az önértékelést, elősegíti a pihentető alvást, a jó közérzetet, szorongásoldó hatása miatt pedig a depresszió egyik legjobb természetes gyógyszere. A testmozgás okozta vérkeringés fokozása az agyra is hatással van: megfigyeltük már, hogy sportolás után jobban megy a problémamegoldás? És ha ez mind nem elég bizonyíték, nézzük meg magunkat pár hetes rendszeres sportolás után! Ugye, hogy nőtt az önbizalmunk és a kitartásunk? Ez bizonyítottan így van! Egyrészt a teljesítmény miatt, hisz napról napra jobban megy a mozgás, és egyre könnyebben elérjük a kitűzött célokat, másrészt pedig testünk határozottan csinosabb alakot ölt.

Bármire képesek vagyunk!

A sportban szerzett sikerélmény hamarosan áttevődik az életünk más területeire is. Ez az „énhatékony érzés”, amit csodás átélni, mert nemcsak a megtett kilométereket növeli, hanem elhisszük magunkról, hogy bármire képesek vagyunk! Elérhető távolságba kerül a diploma, a nyelvvizsga, a régóta vágyott munka, vagy a nehéz projekt sikere. De nem maradhat ki a felsorolásból a sport szexuális életre gyakorolt pozitív hatása, és a számtalan fiziológiai eredmény sem! Hát nem is érdemes tovább várni. Nosza, rajta, keressük meg a nekünk legmegfelelőbb mozgásformát, és álljunk fel a fotelból mi is, még ma!