A különleges pont a „Vöröskereszt a nőkért Hajdú-Bihar megyében” című EFOP-1.2.9-17-2017-00021 projekt megvalósításának központi helyszíne, mely sikeres audit után megnyitotta kapuit a maga nemében elsőként a megyében. Az iroda helyiségeit, tárgyi feltételeit, munkafolyamatait és dokumentumait tavaly június 14-én ellenőrizte a Családbarát Ország Nonprofit Közhasznú Kft. auditora, és engedélyezte működését. Ettől a naptól a hajdúk fővárosában a II. Rákóczi Ferenc utca 22. szám alatt kialakított Család és KarrierPONTban hétfőn 14-18 óra között, kedden és szerdán 12-től 16-ig, csütörtökön és pénteken 8 és 12 óra között várják az ügyfeleket, a család és munka konfliktusában érintetteket. Céljuk hidat építeni család és karrier szférája között, ezért kapcsolatba lépnek a másik oldal képviselőivel, a munkáltatókkal is – számolt be a szervezet.

Kérdőjel helyett PONT

A Család és KarrierPONT régi vágy eredménye. A Magyar Vöröskereszt Hajdú-Bihar Megyei Szervezeténél rendszeresen jelentkeztek segítségért olyan családok, anyák, apák, szülők, akik hátrányos helyzetbe kerültek azért, mert gyermeknevelési, betegápolási feladataik miatt nem tudtak a munka világába bekerülni. Az adomány csak átmeneti segítség, ezért régi vágya a szervezetben tevékenykedőknek, hogy programmal támogassák ezeknek a családoknak a kilábalását, esélyegyenlőségét, és integrációját a munka világába.

Várnak nőket, férfiakat, munkáltatókat

Az elsődleges célcsoportba hajdúböszörményi szülők, nők, anyák, apák tartoznak, akik beteg rokonukat ápolják, gyermeküket egyedül nevelik, vagy más családi szerep miatt nem tudnak elhelyezkedni, emiatt pedig a család nélkülöz.

A teljes célcsoportba beletartoznak mindazok, akiket érint a család-munka szerepkonfliktusa: a munkáltatói szféra is. Többek között az atipikus foglalkoztatás népszerűsítésével, kezdeményezésével is foglalkoznak a megvalósítók. A célcsoport földrajzilag is tágul, hiszen bizonyos programokban Balmazújváros, Debrecen, és a megye is érintett lesz.

A Család és KarrierPONT-ban első lépésben az ügyfelek helyzetét, igényeit méri fel, majd a szükségleteknek megfelelő programokat, támogató szolgáltatásokat, foglalkozásokat szervez, képzéseket közvetít ki a szervezet és konzorciumi partnere.