Egy friss jelentés szerint ugyanis a kórházak nem védik eléggé a nőket, akiket sokszor alig pár órával a szülés után már termékekkel zaklatnak az élelmes (vagy szemtelen) ügynökök.

Egyre több nő panaszkodik a jelenségre, egyebek mellett azt is felróva, hogy a cégek ezt a rendkívül érzékeny időszakot használják ki az üzletkötésre - írta a brit Independent.

A helyzet odáig fajult, hogy az egészségügyi miniszter, Caroline Dinenage is felszólította a kórházakat, tegyenek lépéseket a túlságosan erőszakosan nyomuló értékesítőkkel szemben.

Persze nem kell olyan nagyon elképesztő dolgokra gondolni, de egy pár órája szült nőnek éppen elég az, ha fotózást, egységcsomagot ajánlgatnak vagy különböző szórólapokkal idegesítik.

A miniszter azt javasolja, a kórházak csak olyan helyiségekbe engedjék be a cégek képviselőit, melyekre a szülők kifejezetten engedélyt adtak. Ilyesmire van már példa az Egyesült Királyságban és a modell jól működik.

Az ipswich-i kórházban (ahová korábban rengeteg panasz érkezett a családoktól) például a kismamák ágya mellé tesznek egy kártyát, melyen jelezhetik, hogy megengedik-e az értékesítők jelenlétét.

Az egyik legtöbbet kritizált cég, a Bounty (aminek semmi köze a Magyarországon is ismert édességhez) szóvivője hangsúlyozta, hogy természetesen mindenki privát szféráját tiszteletben tartják.

A szóvivő szerint a működési kódexük előírja, hogy az értékesítőnek minden alkalommal egyeztetnie kell a kórházzal, és felméréseik szerint a kismamák többsége örömmel fogadja őket.