Egy családban átlagosan 2,25 digitális eszközt használnak, és a gyermekek kifejezetten magabiztosan kezelik azokat. 4-5 éves kortól rendszeres használókká válnak, és saját eszközt birtokolnak. Ezen játszanak, szórakoznak, később pedig a játék mellett már legalább 56 százalékuk rendszeresen tanulásra is használja mobiltelefonját, tabletjét vagy számítógépét – látható egy 2016-os felmérés eredményeiből.

A digitalizáció az oktatásban is megmutatkozik: modernebb eszközök, szoftveres megosztó alkalmazások állnak a pedagógusok rendelkezésére. Magyarország Digitális Stratégiája szerint 2016 óta már az iskolák 98 százaléka legalább egy információs és kommunikációs technológiákkal felszerelt osztályteremmel (IKT) rendelkezik. Az általános iskolák mintegy felében (53%), a középiskolák mintegy kétharmadában (65%) kettő vagy több számítógépterem található. Ezek gyakorlati használata is lassan mindenhol kiforrottá válik.

Ma már több országos kezdeményezés is támogatja a modern, IKT eszközöket alkalmazó oktatási gyakorlatok bevezetését: ilyen volt a Pénz7 programsorozat, amely a fiatalok pénzügyi nevelését célozta. Az április elején lezajlott Digitális Témahéthez pedig több mint 930 iskola csatlakozott.

8264 diák vesz részt idén a K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedőjében is, ahol az általános iskolai korosztály pénzügyi tudatosságra nevelését kívánják előre mozdítani annak érdekében, hogy a jövő generációjának képviselői okos pénzügyi döntéseket hozhassanak.