A munkafüzet szemléletformáló módon segíti hozzá a gyermekeket ahhoz, hogy tudatos közlekedőkké váljanak, és ezáltal javuljon a közlekedési kultúra Magyarországon.

Korábban, a Révész Máriusz Aktív Magyarországért felelős kormánybiztos kezdeményezésére kiadott kötet bemutatásán elhangzott, hosszú távú terv, hogy a Nemzeti Alaptanterv magasabb kötelező óraszámmal támogassa a gyermekek biztonságos közlekedésének oktatását.

Közreműködő partnerként a Közlekedéstudományi Intézet is részt vett a Közlekedő kisokos munkafüzet és tanári segédlet kidolgozásában, amelynek célja, hogy a 4. és 5. osztályos tanulók számára szolgáljon hasznos közlekedési ismeretekkel – a korosztálynak is élvezhető formában.

A szervezet szerint a közoktatási intézményekből hiányzó KRESZ oktatás egyik oka az, hogy nincs megfelelő háttéranyag, ami alapján a pedagógusok megtarthatnák az ezzel kapcsolatos órákat. Ezt a hiányt hivatott pótolni a kiadvány.

A célzott korosztály kiválasztása sem véletlenszerűen történt: Berta Tamás, a Közlekedéstudományi Intézet munkatársa azzal indokolta a döntést, hogy amíg az óvodások még ötösre vizsgáznának a szükséges tudásszint alapján a közlekedési ismeretekből, addig a középiskolások már csupán kettest tudnának szerezni. Nem ez az egyetlen rossz eredmény, a fiatalok ugyanis nagyon megengedők a gyorshajtással és az ittas vezetéssel kapcsolatosan is.

Az Aktív Magyarországért Felelős Kormánybiztosság megbízásából készült kiadvány létrejöttében a KTI mellett a Bringa akadémia, az Innovációs és Technológiai Minisztérium, a Vuelta Sportiroda, a Magyar Kerékpárosklub és az ORFK-OBB is közreműködtek.

A kiadvány innen letölthető


(Fotó: MTI)