Hogyan hozzuk le a gyerekeket a „szerről”, ha kicsöngetnek az online iskolából? Mit kezdjünk a megvonással feltörő agresszióval és egyáltalán, hogyan tudjuk normális korlátok közé szorítani gyermekeink online életét? Ezekre a kérdésekre kerestük a válaszokat Józsa Balázs családterapeutával, klinikai szakpszichológussal.
Az Addetur Baptista Gimnázium, Szakgimnázium és Szakiskolában integrált oktatás folyik, azaz fogyatékossággal élő és ép diákok közösen tanulnak. Több gyermek – mozgássérüléséből adódóan – a veszélyeztetettek közé tartozik, ezért számukra különösen fontos, hogy ebben az időszakban ne legyenek közösségben. Kékesné Czinder Gabriellával, az intézmény igazgatónőjével beszélgettünk arról, miként sikerült átállniuk a digitális oktatásra.
Digitális bölcsődével segíti a kisgyermekes szülőket a Szülők Háza Alapítvány. Regős Judit elnök, a digitális bölcsőbe alapítója, aki maga is 4 gyermek anyukája, a csalad.hu-nak elmondta: náluk reggel nyolctól délután ötig a kicsik és a szüleik is találhatnak programot maguknak.
A koronavírus járvány terjedése miatt a Kormány az iskolákban a tantermen kívüli, digitális munkarend bevezetéséről döntött – közölte szombaton az Emberi Erőforrások Minisztériuma. A döntés az óvoda, a pedagógiai szakszolgálati intézmény és a pedagógiai-szakmai szolgáltatást nyújtó intézmény kivételével érinti valamennyi köznevelési intézményt.
Hogyan segíthet a netes zaklatások megelőzésében, ha felkészítjük a gyermekeinket az online világ veszélyeire? A biztonságos internethasználat világnapján erre kerestük a választ.