A megkérdezett tanulók 35 százaléka állította azt, hogy felsőfokú végzettséget, diplomát szeretne, 32 százalékuk szakmát és érettségit, 11 százalékuk pedig még nem tudja, hogy mi a legmagasabb iskolai végzettség, amit el akar érni. 2014 óta még mindig nő a diploma elérését megcélzó tanulók aránya, és csökken azoké, akik érettségi, illetve szakképzettség és érettségi megszerzésére törekednek - jegyezték meg a közleményben.

A felmérésből kiderült, hogy a diákok számára jövőbeni munkájuk kiválasztásánál fontos ugyan a szabadidő mennyisége és a jó munkahelyi légkör, azonban 71 százalékuk a pénzt nevezte elsődleges szempontnak: olyan munkát akarnak választani, amellyel sok pénzt lehet keresni.

A megkérdezettek 88 százaléka foglalkozott már a továbbtanulás kérdésével. Közülük tízből nyolcan a szülőkkel való beszélgetést nevezték elsődleges tájékozódási forrásnak, míg 66 százalékuk osztályfőnöki órán, 38 százalékuk az iskolai pályaválasztási rendezvényen, 14 százalékuk pedig kamarai pályaválasztási rendezvényeken szerezte a legfontosabb információkat.

A GVI 9239 nappalis, hetedikes továbbtanulással és szakmaválasztással összefüggő terveit, céljait mérte fel a 2018-2019-es tanév második félévében végzett kutatásában.

(fotó: Shutterstock)