A gyermekek érkezése előtt a férjemmel eszünkbe sem jutott apartmant vagy hotelszobát foglalni, ha nyaralni mentünk. Mi ugyanis az aktív pihenés hívei vagyunk: szeretjük bejárni a környéket, felfedezni az új hely jellegzetességeit. Mindez azzal jár, hogy sosem alszunk 1-2 napnál tovább egy településen, így az ideális szállásfajta számunkra mindig is a sátorozás volt. Azt gondoltuk, a nomád vakációzás a lányom születése után jó időre szünetel majd, de szerencsére nem így lett. Igaz, ki kellett tapasztalnunk, mi minden szükséges ahhoz, hogy valóban élvezetes legyen a kempingben eltöltött pár nap.

1. Milyen legyen a sátor?

A „bebújós” 4 személyes sátor akkor megfelelő, ha a gyermekek elmúltak 2-3 évesek. Egy kisbabát vagy totyogót nem nagy élmény ülésre sem nagyon alkalmas sátorban pelenkázni, altatni. Ha pici is van a családban, érdemes nagyobb családi sátrat beszerezni előtérrel, ahol a nagyobbak és a szülők játszhatnak, beszélgethetnek addig, amíg a kicsi alszik.

2. Min aludjunk?

Tapasztalatból mondom, hogy a felfújható vendégágyak ugyan kényelmesek, de – hacsak nem katonai sátorral indulunk kempingezni – feleslegesen foglalják a sátor alvófülkéjének a magasságából a centiket. Én akkor mondtam le erről a luxusról, amikor egy termetes keresztespók az arcomtól 10 centire fonta a sátor plafonján a hálóját. Válasszunk felfújható kempingmatracot, ami jóval vékonyabb, mint a vendégágy, de kényelemben nem sokkal marad el a magasabb változattól.

3. Milyen kempinget válasszunk?

Fontos, hogy megfelelő legyen a higiénia, ezért a kempingek weboldalán nézzük meg, mennyire értékelték a vendégek a mosdók, zuhanyzók és az illemhelyek tisztaságát. Kempingezésre nem vihetünk magunkkal annyi ruhát, mintha egy panzióban szállnánk meg. Ezért mindenképp olyan helyet keressünk, ahol van mosókonyha is. A modernebb kempingekben már mosó-, illetve mosó-szárítógépet is találhatunk, ami nagyon praktikus, hiszen értékes időt spórolhatunk. Csak akkor foglaljuk le a sátorhelyet, ha meggyőződtünk róla, hogy árnyékos helyet tudnak biztosítani. A napsütötte sátorban kevés az esély arra, hogy a gyerkőc majd nyugodtan elalszik. A fáradt gyermek és a nyaralás pedig két egymással összeférhetetlen fogalom. Jól jön, ha áram is tartozik a parcellához.

4. Nem árt, ha gyermekbarát

Ha a kempinget nem csak alvásra használjuk, akkor keressük a gyermekbarát védjeggyel ellátott helyeket! Az ilyen szálláshelyeken biztosan találunk játszóteret, a Balaton parti kempingekben pedig olyan partszakaszt is kialakítanak, ahol a kicsik is biztonságosan pancsolhatnak. A gyermekbarát kempingek számtalan gyermekeknek szóló programot és foglalkozást is biztosítanak.

5. A felszerelés

Az alap kempingfelszerelésen felül – mint a szúnyogriasztó vagy a zseblámpa – fontos, hogy magunkkal vigyünk olyan extrákat, amelyek megkönnyítik a gyermekkel való kempingezést. Ilyen például a villanyrezsó, és az összecsukható kempingasztal székekkel. Így nem csak a főzést oldjuk meg könnyedén, és hogy együtt egyen a család, de az esti beszélgetésekhez – amikor a gyermekek már a sátorban alszanak –, vagy a társasozáshoz is megteremtjük a feltételeket. Célszerű elektromos hűtőládát venni az ételek és a gyermekgyógyszerek tárolásához, aminek többsége hűtve tárolandó.

6. A gyógyszerek

A gyermekorvossal állítsunk össze egy listát, mi mindenre lehet szükségünk.

Kempingezés során óhatatlanul is jóval több rovarral találkozik a gyermek, mint ha apartmanban szállna meg a család. Ezért fontos, hogy a gyermekorvossal állítsunk össze egy listát, mi mindenre lehet szükségünk. Mi olyan kenőcsöt kaptunk a csípésekre, ami nem teszi fényérzékennyé a kicsi bőrét, valamint antihisztamint, ha allergiás reakció alakulna ki akár napfény, akár rovarcsípés hatására – a kalcium tabletta nem alkalmas erre a célra. Ne feledkezzünk meg a láz-, és fájdalomcsillapítóról sem!

+1 Mi felnőttek élvezzük a változatosságot, az újdonságokat, egy kisgyermek azonban a szokásainak rabja, nyaralás ide vagy oda. Próbáljuk tartani a gyermekek napirendjét, amennyire lehetséges, mert a megváltozott körülmények hamar bizonytalanná tehetnek egy óvodáskorú vagy még kisebb gyermeket. Senki sem vágyik a nyaralás során a túlpörgéstől hisztiző kicsire, sem mi, a szülők, sem pedig a parcellaszomszédaink.