csalad.hu - 5 edzéstipp anyukáknak
CSALAD.HUAhol otthon vagy!
Befektetés a jövőbe
5 edzéstipp anyukáknak
Jaksa Petra
2019. aug. 1. 14:00
Sport/Mozgás
Rengeteg módja van, hogy beiktassunk egy kis edzést a napunkba, és ez nem csupán úgy lehetséges, ha a gyermekünket az apukájára vagy a nagyszülőkre bízzuk. Csupán elhatározás és motiváció kérdése az egész!

1. Edzünk otthon!

Az egyik legidőtakarékosabb, sőt legköltséghatékonyabb megoldás, ha ki sem kell mozdulnunk otthonról egy kis testmozgásért. Nem tarthat vissza minket sem az időjárás, sem az, hogy nincs kire bízni a gyermekünket, hiszen a pici alvásidejébe ez is beleférhet. Ma már egy kattintással, teljesen ingyen több száz rövidebb, hosszabb edzésvideó közül választhatunk. A Blogilates például szuper, ha zenés pilates-re vágyunk, a Fitness Blender, ha aerobikra, a Yoga with Adrienne pedig akkor, ha egy kis jógához lenne kedvünk. De csatlakozhatunk olyan magyar anyuka fitneszedzők oldalához is, mint a Gyerünk anyukám, ami köré egy kisebb közösség is épül, és egymást motiválják a formálódni vágyó édesanyák.

2. Fogjuk rövidre!

Egy bostoni egyetem nemrégiben végzett kutatása szerint a rövid edzések is épp olyan hatékonyak lehetnek, mint a hosszú tréningek. Végezhetünk például rövid köredzés jellegű gyakorlatokat. Alapos bemelegítés után egy percig csináljunk meg annyi fekvőtámaszt, amennyit bírunk, majd jöhetnek szintén egy percen keresztül a váltottlábas kitörések. Ezután egy perc helyben futás, majd egy perc hasizomgyakorlat következzen. Így 5 perc alatt egy komplett teljes testedzést beiktathatunk a napunkba, aminek a végén az izzadás is garantált.

3. Sportoljunk este vagy kora reggel!

A lényeg, hogy ismerjük saját magunkat. Mikor érezzük úgy, hogy az amúgy is fárasztó kisgyerekes napirendünkbe még bele tudnák sűríteni egy kis mozgást is? Akad, akinek korán elalszik este a gyereke, így ekkor jut idő egy kis mozgásra, másnak pedig reggel, a csemete ébredése előtt, a napfelkelte mellett sikerül beiktatni egy kis edzést.

A lényeg, hogy mozogjunk, hiszen ezt a testünk és a lelkünk egyaránt „meghálálja” majd!

4. Járjunk baba-mama tornára!

Ha az egyedül mozgás nem a mi kenyerünk, beiratkozhatunk olyan csoportos baba-mama tornákra, ahova vihetjük magunkkal életünk értelmét is. Ilyen a Maminbaba nevű hordozós latin fitness, a Kanga training vagy a Strollfit, de számos jógastúdióban vannak baba-mama jógaórák is. Némelyik fitneszteremben pedig vagy gyermekfelügyelet, vagy szintén anyukákat célzó edzések.

5. Menjünk sétálni!

Az egyik legegyszerűbb és legnagyszerűbb mozgásforma: csak berakjuk a gyermeket a babakocsiba és már indulhatunk is. Ráadásul egy amerikai kutatás szerint 18%-kal több kalóriát égetünk így, mintha csak magunkban indulnánk sétálni. Így 45 perc alatt akár 150-200 kalóriától is megszabadulhatunk, különösen, ha néhány emelkedős utcát is célba veszünk. Közben megállhatunk és a babakocsiba kapaszkodva egy-két tornagyakorlatot is elvégezhetünk.

(fotó: Shutterstock)