2018-10-17 00:00:00 Székely János Napok Budapesten

Módszerek a fáradtság leküzdésére 50 felett

Jól tudjuk, hogy a sport, a mozgás, a séta, az aktív időtöltés milyen jót tesz az egészségünknek, csökkenti a stresszt, formában tartja az alakot, fittebben a testet, de mit tegyünk, ha a munkából hazaérve úgy érezzük, semmi erőnk sem maradt már?

Másokról gondoskodni nagyon könnyen rutinná válik, magunkra már szinte nincs is időnk, pedig éppúgy gondoskodnunk kellene saját jólétünkről, mint másokéról. A kulcs a megfelelő szervezésen múlik. De mihez kezdjünk az energiahiánnyal, a folyamatos fáradtságérzéssel? Az ötven felett járó Debra Atkinson tippjeit a Híradó.hu szedte össze.

Aludjunk többet

Muszáj kialudni magunkat ahhoz, hogy elég energiánk legyen a teendőinkhez. Este feküdjünk le időben, hogy a reggeli rohanás kezdetére meglegyen a 7-8 óra zavartalan pihenésünk. Ha alvásproblémákkal, álmatlansággal küzdünk, próbáljunk ki gyógynövényeket, meditáljunk az este utolsó fél órájában, próbáljunk ki nyugtató hatású zenéket, vagy ha semmi sem működik, keressünk fel egy alvásközpontot, ahol pontosan meg tudják mondani, mi történik alvás közben, és milyen okai lehetnek a gyakori ébredésnek. A testmozgás egyébként külön feszültséglevezető módszer, ami elfárasztja testünket eléggé ahhoz, hogy aludni tudjunk – de ehhez az edzést nem szabad a lefekvés előtti időszakba tenni.

Mikor hogyan eddzünk?

Ha sportolunk, akkor a magas intenzitású kardiogyakorlatokat, a futást, az aerobikot és társait a nap elejére tartogassuk, ekkor a leghasznosabbak, és később így fogják a leginkább támogatni az esti alvásunkat. A könnyű séta este a kutyával, vagy a jóga, a pilates, a nyújtógyakorlatok, a nyugodt sportok a nap második felére kerüljenek.

Találjunk örömet az életünkben

A feszültség nagyon könnyen fel tud halmozódni, főleg akkor, ha nincsenek jól bevált módszereink a stresszoldásra. Pszichoterápia, mozgás, kirándulás, egy forró fürdő, állattartás, meditáció, légzőgyakorlatok: számtalan lehetőség közül választhatunk, a lényeg, hogy kiadjuk magunkból a gőzt. Ha ez sikerül, máris könnyebb örömet találni az életünkben, ha pedig boldogabbak vagyunk, akkor energikusabbá is válunk.

Szabaduljunk meg a rossz ételektől

Erre van a legkevésbé szükségünk, ha fittek és energikusak szeretnénk maradni. Koncentráljunk a minőségi szénhidrátokra, minőségi fehérjékre – ezek nélkül izmaink nem tudnak épülni –, keressünk természetes összetevőkből álló, jó hatásfokkal felszívódó vitamin- és ásványianyag-készítményeket, és igyunk eleget egész nap. Ha ezeket a tanácsokat megfogadjuk, meglepődünk majd, mennyivel energikusabbak leszünk.

(MTI)