csalad.hu - Nem védjük eléggé a mobilunkat a vírusoktól
CSALAD.HUAhol otthon vagy!
Befektetés a jövőbe
Nem védjük eléggé a mobilunkat a vírusoktól
K&H bank
2019. jún. 21. 9:40
Életmód
Míg a laptopokat és az asztali számítógépeket a többség ellátja vírusvédelemmel, az okostelefonokkal már nem bánnak ilyen jól – derül ki a K&H információbiztonsági kutatásából.

A felmérés eredményei szerint a felnőtt internetezők 30 százaléka tart összességében egy hackertámadástól, leginkább a 18-29 évesek és az alapfokú végzettségűek. Míg a fiatalabb korosztály 39 százaléka aggódik, addig az 50-59 évesek körében már csak 22 százalék tart az online támadásoktól.

A legelterjedtebb digitális eszköz a magyar internetező háztartásokban az okostelefon: a felnőtt internetezők 90 százaléka rendelkezik vele, a 18-29 évesek körében pedig 98 százalékos az arányuk. Saját laptopja az érintettek 71 százalékának van, asztali gépe pedig a 61 százalékuknak.

A különböző digitális eszközök védelmében elég nagy a szórás. Bár az internetező magyarok 90 százalékának van okostelefonja, arra már jóval kevesebben figyelnek, hogy ezeket az eszközöket is vírusírtóval védjék. Mindössze az érintettek fele, 56 százaléka teszi ezt meg.

Az okostelefonok esetében a kamerákra sem figyelnek annyian, mint például a laptopoknál. Míg a munkaeszköznek használt laptopoknál, számítógépeknél 41 százalék le szokta takarni a kamerát biztonsági okokból, saját gép esetén már csak 36-33 százalék teszi meg ugyanezt. Az okostelefonok jártak ebben az esetben is a legrosszabbul: mindössze 19 százalék takarja le a kamerát ezeken az eszközökön.

A válaszadók 82 százaléka azért valamilyen megoldást bevet a telefonja védelme érdekében: 49 százalékuk PIN-kódot használ, 29 százalékuk ujjlenyomattal lép be (ezt a megoldást leginkább a férfiak és a 18-29 évesek preferálják), 23 százalék feloldómintát használ, míg 21 százalék jelszót állított be.

A kétfaktoros azonosítást a megkérdezettek mindössze 35 százaléka használta valaha, leginkább a férfiak és a 18-29 évesek. A legtöbben, 22 százalék valamilyen tranzakció vagy online vásárlás alkalmával, 20 százalék pedig egy adott eszközbe való belépéshez használta. 32 százalék viszont egyáltalán nem tudja, mit jelent a kétfaktoros azonosítás.