Valójában a nők a megfontoltabb vásárlók
Szerző:LWp Kommunikáció2019. 05. 29.Iskolást nevelünk
A család mindennapos pénzügyi döntéshozatalában a nőknek jut kiemelt szerep - derül ki egy nemzetközi kutatás eredményeiből. Azonban ha lakás, autó vagy szórakoztató elektronikai eszköz vásárlására kerül sor, akkor a férfiak mondják ki a végső szót.
A nő költekezik, ha rossz a kedve, a férfi pedig utál vásárolni - sok hasonló sztereotípia övezi a férfi és női pénzkezelési szokásokat.
A Statista felmérése szerint ez épp fordítva van: ugyanis a férfiak többször döntenek ösztönösen és gyorsan, míg a nők körüljárják a kérdést és a legjobb ajánlat mellett teszik le a voksukat. Egy tavalyi kutatás szerint az idősebb korosztály még hajlamosabb az impulzusvásárlásra: az 50-59 év közöttiek 61, míg a 60 év felettiek 72 százaléka dönt gyorsan. A 18-24 évesek épp ellenkezőleg, 69 százalékuk hosszas mérlegelés után vásárol.
A napi bevásárlásokat inkább a nők intézik, a nagyobb horderejű dolgokban, mint az autó, az ingatlan vagy épp biztosítási és pénzügyi szolgáltatások, inkább a férfiak döntenek, ugyanakkor a nők szerepe egyre erősebb a pénzügyek terén – derül ki a nemzetközi kutatás eredményeiből.
A női és férfi szerepek közvetítésével a pénzügyekről is mintát adunk gyermekeinknek. – Előnyös, ha a döntéseket a család közösen hozza meg, ha a felelősséget együtt viszik a szülők – tanácsolta Szél Dávid, pszichológus.
– Abban, hogy gyermekeink felnőttként majd tudatosan hozzák meg pénzügyi döntéseiket, fontos szerepe van annak, hogy minél hamarabb, akár már egészen kis kortól ismerkedjenek a pénz világával, és érdemes minél több, a családot érintő pénzügyi kérdésbe, játékosan bevonni őket – mondta Horváth Magyary Nóra, a K&H kommunikációs ügyvezető igazgatója.