Az elmúlt két évben nőtt a mobilos utazási keresések száma, és 2019-ben ez az arány tovább emelkedik - mondta Erdős Ádám, a Google iparági vezetője, hozzátéve: a mobilbarát weboldallal nem rendelkező turisztikai vállalkozások eleshetnek a felhasználóktól.

Míg 2016-ban a legtöbb keresést augusztusban indították, tavaly már a július volt a csúcsidőszak a turisztikai célú böngészések szempontjából, vagyis korábban kezdenek utazással kapcsolatban keresni az emberek - mondta Bogdán Barna, a Google iparági elemzője.

Az egyes kategóriák között a last minute ajánlatoknál van a legnagyobb emelkedés: míg 2016-ban alacsony számú keresést indítottak ebben a témában, addig 2018 nyarára a keresési volumen többszöröse volt a két évvel korábbinak.

A leggyakrabban keresett külföldi úti célok Olaszország, Horvátország és Ausztria voltak 2018-ban, a városok között pedig Bécs vezet Barcelona és London előtt. Belföldön Budapest kiemelten magas arányt képvisel, a dobogón Siófok és Hajdúszoboszló követi - ismertette. Egész évben folyamatosak a keresések Ausztria, Spanyolország, az Egyesült Államok, Németország és az Egyesült Királyság irányába a magyarok részéről.

Turisztikai céllal Magyarországra a legtöbben Németországból keresnek rá, az Egyesült Királyság a második, Olaszország a harmadik a rangsorban. A legdinamikusabban növekvő érdeklődés Spanyolországból és Franciaországból tapasztalható a Google adatai alapján. Magyarországgal kapcsolatban külföldről a leggyakrabban budapesti látnivalókra, a gyógyfürdőkre és aquaparkokra, valamint a városnéző utakra keresnek rá.