A minta sokszor ugyanaz: a gyermek nyaggatására a felnőttek is elkezdenek játszani, aztán egyszer csak azon veszik észre magukat, hogy a gyermek már régen megunta a dolgot, ők pedig még mindig lelkesen játszanak.

Akárhány éves is legyen az ember, ha építőkockázni kezd, leomlanak a falak gyermek és felnőtt között.


Miért fontos az ilyen játék?

John Locke filozófus már a 17. században írt az ábécés fakockákról, amelyek játékosan segítik a gyermekek tanulását, ez a feljegyzés az első, amely a játékkockákat említi. A 19. században az első óvodában, az alapító, Friedrich Froebel által fontosnak tartott oktatójátékok között is szerepel.

Valóban fontos készségek kifejlődését segíti: a kisgyermekeknél a tárgyak megkülönböztetését és a szem-kéz koordináció fejlesztését, az óvodásoknál a kifinomultabb vizuális és térbeli, illetve a kreatívabb problémamegoldási készségeket fejleszti.

Azok a gyermekek pedig, akik kisiskolásként legóznak és bonyolult, komplex konstrukciókat építenek, a középiskolában jobbak lesznek matematikából a társaiknál.


Hogyan bátorítsuk a gyermekünket arra, hogy építőkockázzon?

0-18 hónapos korig

Játszunk a szemei előtt színes kockákkal, keltsük fel az érdeklődését. Adjunk a kezébe könnyű, puha anyagból készült kockákat. Később bátorítsuk arra, hogy helyezze egymásra őket.

18 hónapostól-3 évesig

Már tudnak kisebb fakockákkal, vagy a hasonló korúaknak szóló Lego Primóval vagy a Duplóval játszani. Kezdeményezzünk sokat: „ki akar várat építeni” játékot.

4-7 éves korig

Már elég idősek ahhoz, hogy építőkockákkal játsszanak, ez fejleszti a matematikai készségeiket, a kreativitásukat és a problémamegoldó képességeiket is.

8 éves kor felett

A digitális kor gyermekei ilyenkor már javában érdeklődnek az online világ iránt. A Minecraft és az online Tetris nagyon hasznos játékok. A játékok piacán pedig ott van a kis mérnököket célzó konstruktőr játékok armadája. Robotot, autót motort, világító csatahajót is építhetünk együtt a gyermekünkkel.

Garantáltan mi szülők is élvezni fogjuk!