Egyre többet vásárolunk interneten

A hazai online kiskereskedelem forgalma 17 százalékkal nőtt tavaly az előző évihez képest, elérte a nettó 425 milliárd forintot a GKI Digital és az Árukereső felmérése szerint.

A 3,2 millió aktív online vásárló többet költött termékekre, tavaly az átlagos vásárlási érték meghaladta a nettó 11 ezer forintot az előző évi 10 ezer forint után - ismertette Madar Norbert, a GKI Digital vezető tanácsadója.

Felhívta ugyanakkor a figyelmet arra, hogy a növekedés dinamikája lassult, 2016-ban és 2017-ben 18 százalékkal bővült a forgalom az előző évihez képest. Az online vásárlók számának növekedési üteme is évről évre lassul.

Tavaly az e-kereskedelem 4,5 százalékát adta a teljes magyar kiskereskedelmi forgalomnak.

A magyar fogyasztók még mindig gyakran fizetnek készpénzzel, a tranzakciók csaknem 60 százaléka készpénzes volt tavaly.

Az adatok szerint a vevők 27 százaléka fővárosi, tehát már jelentős a vidéki online vásárlók aránya. A hazai online vásárlók átlagéletkora 45 év.

A kézbesítési, átvételi megoldások közül a magyar vásárlók a leggyakrabban továbbra is a házhoz szállítást választják, ez adta tavaly a teljesített online tranzakciók 52 százalékát.

(MTI)