2017-11-24 19:30:00 69 – ikeralbum bemutató koncert

„A filmeknek nagy szerepe van a férfimodell lerombolásában” - folytatódik a Családok XI. Világkongresszusa

A filmekben, televíziós műsorokban vissza kell térni a hagyományos, konzervatív családi értékekhez. Erről volt szó a Családok Budapesti Világtalálkozója második napi, szombati nyitó előadássorozatában, amelyen azt elemezték, miként ábrázolja a média a családokat.

Fontos alapelvünk, hogy hírességek és politikusok nem szólalnak meg a Vendég a háznál című műsorban, átlag családot mutatunk be – mondta Keresztes Ilona, rádiós szerkesztő-műsorvezető.  Arról beszélt: a főszereplők gyermekek, de a műsor nem gyermekeknek szól.  Kijelentette: a család a gyermek mentális légtere. Fontos megőrizni a tiszta családot, amely apából, anyából és gyermekből áll.

“Az utódok a fogantatás pillanatától hordozzák magukban, hogy apa és anya bennünk él. Ha ez valamiért megtörik, másképp alakul, az a gyermek létét veszélyezteti, szétszakad benne valami” - mutatott rá.  Beszélt arról is, mennyire fontos, hogy ne csak a beteg gyermekek jelenjenek meg a médiában: az átlag gyermekkel is foglalkozni kell.

Errol Naidoo, a dél-afrikai Family Policy institute igazgatója szerint országában a törvényszék, a bíróság kifejezetten a családok ellen dolgoznak.  Az 53 nemzet közül egyedüliként legalizálták az egyneműek házasságát.  Az Alkotmánybíróság szerint diszkriminációnak minősül ennek megtagadása.

Szerinte a hollywoodi filmek többsége is negatívan ábrázolja a családokat.  A legtöbb televíziós program, a szappanoperák, a komédiák úgy ábrázolják az apát, mint egy furcsa, mogorva figura, akit az anyának kell megnevelnie.  Ezt egy olyan környezetben mutatják be a filmkészítők, amelyben egyébként is a legtöbb család egyszülős  Kijelentette: ha kiesik az apa, akkor az egész család léte kérdésessé válik.  Fontos, hogy a férfi képes legyen egy olyan modellt felmutatni, amely mások számára is követhető.

Elterjedt az a mondás, hogy egy nőnek annyira van szüksége egy férfira, mint egy halnak a biciklire. Pedig a férfi isteni feladata, hogy gondoskodjon a családról és az anyáról. Mivel ez a férfi modell kezd kudarcot vallani, a család is kezd kudarcot vallani, és Hollywoodnak ebben nagy szerepe van.

Jack Hanick, a Fox News korábbi producere szerint a tévének jelentős szerepe van a családok szétzúzásában.  Ez egy spirituális háború, ami 50 éve tart. 1950-ben kezdődött a televíziózás aranykora.  A családok elhelyezték a készüléket a nappaliban, közösen nézték.  Az akkori alkotásokban az apa volt a központi figura, az anya pedig az otthonért felelt.  Pár évvel később megkezdődött ennek a modellnek a kigúnyolása.  Ez szándékos, és tudatos lépés volt.

Az 50-es években még nem jelenhetett meg pozitív példaként egy elvált nő, 1975-től egyre több olyan film készült, amelyben kifejezetten dicsőítették a gyermekeit egyedül nevelő nőket.  A progresszív folyamat eredménye, hogy az apa hiánya mellett a csonka családot szórakoztatóként mutatták be az alkotások. Később már mindenki mindenkinek a gyermekét nevelte, a férfiak fiatalabb nőket vettek feleségül.  A folyamat csúcsaként megjelent az egyneműek házassága is.  Kijelentette: a filmekben is vissza kell térni a hagyományos családi értékekhez, egyre több ilyen alkotást kell bemutatni.

Ted Baehr a Movieguide alapítója és kiadója arról beszélt: a televízió elengedhetetlen részesei a reklámozók.  Náluk a morális értékek nem, csak a profit számít. Elmondta magáról, hogy évekkel korábban elkezdte olvasni a Bibliát, és templomba járt.  Ekkor jött rá, hogy meg kell változtatni legalább a filmgyártást  Most 200 olyan mozifilm van, amelyet 250 kritérium alapján értékelt.  Az USA-ban a legnézettebb filmek 80 százaléka keresztény, családbarát,  és 80 százalékában nincs szexuális jelenet.

Sikerült ilyen szinten megváltoztatni Hollywoodot.  Ezáltal a családok értékrendje is átalakult - mondta, egyre többen járnak templomba, és egyre kevesebben moziba.  A 18-24 éves korosztály a leginkább befolyásolható, ha ők jó filmeket látnak, akkor a rossz szemlélet átalakítható.  Példaként említette A karib-tenger kalózait, amelyben a férfiak nyakában kereszt lóg, és az apák megmentik a nőket.  Megjegyezte: a vizsgált magyar filmek 40 százaléka nagyon jó,  de van 5 egészen „gusztustalan” közöttük.

 

(csalad.hu)